باز هم ترور دانشمندان هسته‌اي...
جنبش اسلامی...جنبش ایرانی
صبح روز گذشته در 2 نقطه تهران انفجارهايي رخ داد كه تا لحظه ارسال اين گزارش از عامل و يا عوامل آن اطلاعي در دست نيست و هيچ گروهي مسووليت آن را برعهده نگرفته است. يكي از اين انفجارها در ولنجك و ديگري در بلوار ارتش روي داد كه در نتيجه اين عمليات تروريستي يك استاد دانشگاه به شهادت رسيد و استادي ديگر به همراه همسرش مجروح و به بيمارستان منتقل شد.

اين سوءقصدها كه يادآور اقدام منافقين در موارد قبلي همچون ترور يك سال پيش شهيد علي‌‌محمدي از استادان دانشگاه است، هر دو به يك شيوه اما در محل‌هاي جداگانه و حوالي ساعت 45‌/‌7 صبح صورت گرفت. شيوه اقدام تروريست‌ها اينگونه بود كه موتور‌سواران تروريست نزديك خودروي حامل استاد شده و با چسباندن يك بمب به ماشين از آن فاصله گرفته و سپس خودرو را منفجر مي‌كردند.

 

استاد دكتر منوچهر شهرياري در بلوار نيروي زميني ارتش بلافاصله و پس از انفجار پژوي 405 به مقام شهادت نائل آمد و استاد فريدون عباسي نيز با همين شيوه در خودروي پژو 206 مقابل دانشگاه شهيد بهشتي ترور شد و فورا به بيمارستان انتقال يافت.

در پي اين اقدام تروريستي، نهادهاي رسمي اطلاعيه‌هايي را صادر و بر ادامه راه علمي آن شهيد تاكيد كردند. همچنين ترور دكتر مجيد شهرياري واكنش چهره‌هاي مختلف را در پي داشت.

نهاد رياست جمهوري، اين ترور را به شاخه خارجي سرويس اطلاعات انگليس (

M.I.6)، صهيونيست‌ها و عوامل استكباري مرتبط دانست. در‌اين بيانيه آمده است: رژيم صهيونيستي اين بار دكتر مجيد شهرياري استاديار دانشگاه را به خاك و خون كشيد، تا به خيال باطل خود از پيشرفت ملت مستقل و مقتدر ايران اسلامي در حوزه‌هاي علمي و فناوري جلوگيري كند. اكنون كه خون بهترين فرزندان اين آب و خاك طي عمليات تروريستي به زمين ريخته مي‌شود، تحليلگران سياسي و امنيتي را به واكاوي درباره ارتباط اين حوادث ضدانساني با اظهارات اخير رئيس سازمان اطلاعات انگليس (M.I.6) مبني بر استخدام جاسوس و فعاليت عليه جمهوري اسلامي ايران و نيز اعلان موضع جديد پارلمان اروپا درباره لزوم خارج شدن نام گروه‌هاي تروريستي ضد ايراني از فهرست سياه آمريكا وا مي‌دارد.

همچنين وزارت علوم و تحقيقات و فناوري، با ابراز تاسف از ترور مشابه 2 نفر از استادان فيزيك دانشگاه شهيد بهشتي، رسيدگي سريع و قاطع مراجع امنيتي، انتظامي و قضايي براي شناسايي و مجازات اين اقدام  جنايتكارانه عوامل وابسته به استكبار جهاني را خواستار شد.

لاريجاني: اين اقدام تروريستي ريشه در رفتارهاي رژيم صهيونيستي دارد

رئيس مجلس نيز در نشست خبري خود در دمشق با اشاره به حادثه تروريستي ديروز تهران گفت: حدس مي‌زنيم اين اقدام تروريستي ريشه در رفتارهاي رژيم صهيونيستي داشته باشد.به گزارش فارس علي لاريجاني خاطرنشان كرد: اين ترورها نشانه عجز آنهاست نه نشانه قدرت آنها و بزودي رژيم صهيونيستي پشيمان خواهد شد.

علي اكبر صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي نيز در واكنش به اين اقدام تروريستي در بيانيه اي تاكيد كرد : دكتر شهرياري سال‌ها دانشجوي من بود و همكاري خوبي با سازمان انرژي اتمي داشت و يكي از پروژه‌هاي بزرگ سازمان را افتخاري انجام مي‌داد.

بررسي حادثه در كميسيون امنيت ملي با حضور وزير كشور

در همين حال حشمت‌الله فلاحت‌پيشه، عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اعلام كرد نمايندگان مجلس از وزير كشور خواسته‌اند اين واقعه را پيگيري كند. وي بابيان اين‌كه «اميدواريم مسوولان امنيتي و اطلاعاتي كشور نيز به دنبال پيگيري عوامل اين ترورها باشند،» افزود: از وزير امورخارجه نيز خواستيم تا در اين زمينه پيگيري كند تا عوامل خارجي كه در اين موضوع دست دارند، شناسايي شوند.

نايب‌رئيس مجلس هم در نطق ديروز خود با ذكر انالله و انااليه راجعون، شهادت مجيد شهرياري استاد دانشكده هستهاي دانشگاه شهيد بهشتي را به جامعه علمي كشور تسليت گفت و افزود: او در گشودن معضلات علمي كشور نقش موثري داشت و راه عزت و اقتدار علمي كشور را تا نائل شدن به مقام شهادت، طي نمود.

محمدحسن ابوترابي فرد از دكتر عباسي نيز به عنوان يك استاد نمونه كشوري ياد كرد كه از توطئه استعماري اجانب، رژيم صهيونيستي و مديريت آمريكا در امان ماند.

وي از جايگاه علمي دانشگاه شهيد بهشتي در جهان علمي بين

المللي سخن گفت و افزود: اسرائيل و آمريكا كه دستشان را به اين خونها آلوده ميكنند بدانند كه جريان علمي كشور با رهبري رهبر فرزانه علم مدار همچنان به راه خود ادامه خواهد داد. ايران در آينده نزديك به عنوان مرجع علمي جهان جايگاه خود را خواهد يافت. سخنان ابوترابيفرد با فرياد مرگ بر منافق نمايندگان همراه شد كه او خود از تريبون علني مجلس مرگ بر اسرائيل و مرگ بر آمريكا را نيز به آن افزود.

درخواست نمايندگان براي حفاظت از دانشمندان هسته‌اي

6 نماينده مجلس ديروز طي تذكري كتبي بر لزوم حفاظت از دانشمندان هسته‌اي كشور تاكيد كردند و خواستار شناسايي عاملان حوادث تروريستي ديروز تهران شدند.

به گزارش فارس، سيدجلال يحيي‌زاده نماينده مردم تفت و ميبد ديروز در صحن علني مجلس به وزراي اطلاعات، كشور و علوم و تحقيقات در خصوص تسريع در به‌كارگيري نيروهاي حفاظتي جهت حفظ جان دانشمندان ايراني به ويژه اساتيد هسته‌اي تذكر داد.

تقويت دخالت غرب در ترور اين 2 دانشمند

آنچه كه احتمال دست داشتن آمريكا، انگليس يا رژيم صهيونيستي را در ترور اين دو دانشمند هسته‌اي ايران تقويت مي‌كند وجود نام استاد فريدون عباس‌دواني در ليست قطعنامه 1747 شوراي امنيت عليه ايران است. نام دكتر دواني در پيوست قطعنامه 1747 شوراي امنيت به عنوان دانشمند وزارت دفاع ايران كه با برنامه موشك‌هاي بالستيك در ارتباط است، در ليست افراد مورد تحريم قرار گرفته بود. علاوه بر اين‌كه پيش از ترور اين 2 دانشمند هسته‌اي ايران نيز فرمانده نيروهاي نظامي آمريكا در خاورميانه و همچنين رئيس سرويس جاسوسي خارجي انگليس از لزوم اقدامات امنيتي عليه ايران سخن گفته بودند.

 

بيانيه صالحي

 

 

فرمانده انتظامي تهران بزرگ با تشريح جزئيات 2 بمبگذاري و ترور استادان دانشگاه شهيد بهشتي اعلام كرد: هنوز كسي مسووليت اين حادثه را بر عهده نگرفته است.

سردار حسين ساجدي‌نيا ديروز در حاشيه ديدار مردمي در مركز نظارت همگاني ناجا با تشريح آخرين جزئيات بمبگذاري‌هاي ديروز افزود: دكتر شهرياري مدرس دانشگاه شهيد بهشتي به شهادت رسيده اما همسر و راننده وي مجروح شده‌اند و حال مناسبي دارند.به گزارش ايسنا وي گفت: در اين حادثه يك دستگاه موتورسيكلت پولسار به خودروي دكتر شهرياري نزديك شده و بمب را به خودرو مي‌چسباند كه پس از چند ثانيه منفجر مي‌شود.

اين مقام پليس تهران تصريح كرد: دستگاه‌هاي قضايي و امنيتي در حال پيگيري اين موضوع هستند.

سردار ساجدي‌نيا درباره حادثه بمبگذاري در مقابل دانشگاه شهيد بهشتي نيز گفت: در اين حادثه يك دستگاه موتورسيكلت بمب را به خودروي دكتر عباسي چسبانده و متواري مي‌شود اما خوشبختانه دكتر عباسي و همسرش در اين حادثه مجروح شده و حال مناسبي دارند.

فرمانده انتظامي تهران بزرگ تأكيد كرد: كارشناسان در حال بررسي موضوع هستند و هنوز نوع بمب، ميزان تخريب و نوع مواد منفجره مشخص نشده است.

سردار ساجدي‌نيا اعلام كرد: هنوز كسي در اين ارتباط دستگير نشده و كسي هم مسووليت اين حادثه را بر عهده نگرفته است.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا قرار نيست از اينگونه استادان دانشگاه محافظت يا اقدام ويژه‌اي صورت گيرد، اظهار كرد: اولين مورد سال گذشته روي داد و اين سومين حادثه‌اي است كه اتفاق مي‌افتد اما سيستم حفاظتي و محافظتي دانشگاه‌ها و ديگر نهادها مسوول حفاظت از امنيت استادان هستند.

واكنش نهادهاي رسمي


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

تقدیم به حافظان نام وطنم...شهیدان
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان جنبش اسلامی...انجمن اسلامی و آدرس jonbesheslami.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 51
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1